Cu ceva timp in urma am primit in teste de la Lex Hobby Store Fortress America, un nou reprint al jocului lansat in 1986 de Michael Gray. Dar asta stiti deja pentru ca am avut o prezentare detaliata a superbelor componente, iar Arte si-a spus primele sale impresii, ce nu stiti este cum a decurs sesiunea mea de joc impreuna cu nimeni alta decat Oitza Neagra.

A fost o sesiune cei drept cam lunga, s-a intins pe parcursul a doua seri (cate 2-3 ore in fiecare seara), pentru ca am urmarit cu strictete regulamentul si am vrut sa jucam cat mai corect.

Razboinica din fire, Oitza a ales sa joace cu invadatorii (3 armate), iar mie mi-a lasat in grija America. Pentru cei care nu stiu, scopul invadatorilor este de a cuceri 18 orase americane si sa le pastreze pana la sfarsitul rundei de joc a americanilor, iar cel al americanilor este de a rezista 10 runde atacurilor invadatorilor.









Dupa ce am facut setup-ul initial, generalul (de sufragerie) Oitza Neagra a inceput atacurile cu invadatorii: intai inamicul vestic, apoi cel din sud si la sfarsit, din est. La fiecare atac declarat anterior trupele americane au luptat cu indarjire si mai putin noroc. Zeita Fortuna a zambit mai mult catre zarurile EI si mai putin catre ale mele.

Desi la inceput inaintau voinici voiosi adversarii, dupa o ora de joc (si citit din regulament), pe baza cartilor castigate, am reusit sa aduc partizani si lasere pe harta, unitati ce au mai stopat din avantul inamicilor.

Cum in fiecare seara am inceput destul de tarziu in noapte sa jucam, dupa prima seara, pe la ora 2 am oprit ostilitatile, lasand harta asa cum era in acel moment.

Pe parcursul intregii zile am tot gandit strategii de aparare si sunt sigur ca si Oitza, mai ales ca ea trebuia sa-si calculeze atacurile pentru 3 armate.













Cat de cat inviorat de fortele proaspete ale adversarilor, sesiunea din a doua seara a inceput ceva mai devreme, amandoi hotarati sa vedem cine este Generalul Suprem. Declara atacul, tragi cu laserul (eu), muta trupe, ataca, deja aceste secevente de actiuni ne intrasera in reflex. Dar Oitza era de neoprit.

Chiar daca reuseam sa mai recuceresc 1-2 orase si sa mai trimit la cimitir trupele inamicilor, nu am rezistat 10 runde. Sfarsitul rundei a 7-a a declarat castigatorul: Oitza invadatoare!











Pe tot parcursul celor 2 seri, nu am reusit sa ma abtin de la a compara Fortress America cu Risk 2008. Poate ca este vorba de harta lumii pe care se desfasoara lupte, poate ca sunt zarurile ce decid luptele dintre jucatori, cartile ce iti aduc trupe, cert este ca asemanarile se opresc aici.

Fortress America este mai complex, cu trupe de diferite tipuri si probabilitati diferite de atac, cu mult mai multe strategii de atac posibile. Nu este asa de sec cum este Risk-ul: dai cu zarul si te muti. Miniaturile atent realizate chiar reusesc sa te tina in tensiune.

Dupa aceasta sesiune, pot spune ca atunci cand se joaca in 2 Fortress America, cel care controleaza invadatorii va avea nevoie de multa putere de concentrare pentu ca trebuie sa gandeasca/planifice 3 strategii pentru 3 armate, iar asta nu e deloc usor.

Recomandam Fortress America celor care au jucat Risk sau cauta un joc cu tematica si mecanici asemanatoare. Am putea spune ca jocul este "un fel de Risk, dar care a fost la sala si a mai luat si steroizi"!




Jocul Fortress America ne-a fost oferit spre testare de Lex Hobby Store si se regaseste in oferta lor de jocuri de societate aici.