"... Este atat de frig, o lumina puternica imi patrunde prin pleoapele inchise ... deschid ochii, sunt vegheat de cei doi capitani credinciosi mie, ma uit in jur, sunt intr-un turn ... este chiar turnul cetatii mele, turnul Chindiei, nu pot sa ma abtin sa nu zambesc ... Credeau ca ma pot opri pe mine, Printul Vlad Dracul, o mana de tradatori si o hoarda de invadatori, impotriva vointei mele. Impotriva vointei Spiritelor si Fortelor acestor Taramuri. Bieti muritori, ceea ce va asteapta va fi mult mai drastic si infiorator decat ce v-am aratat pana acum. EU ma simt indreptatit sa conduc si sa apar aceste meleaguri, EU care m-am nascut si am trait pentru acest scop si care am fost intarit de puterile nemarginite ale Spiritelor Strabune din Lumea Umbrelor, mai presus de intelegerea voastra, EU nu pot avea odihna! Nu pot muri de mana omului pana cand vrerea (vointa, dorinta) mea se va adeveri!"




Asa am inceput noaptea trecuta impreuna cu Oitza Noastra alaturi de impresionanta tabla de joc a celui mai asteptat board game realizat de cativa romani in acest an - I AM VLAD – Prince of Wallachia. De multa vreme nu s-a mai intamplat sa citim amandoi regulamentul unui joc si sa stim inca de la inceput cam ce avem de facut, mai ales ca numarul mare de pagini parea descurajator. Dar nu a fost asa, ultimele 10 pagini continand mai mult poze si exemple, fiind deja familiarizati cu povestea si componentele jocului. Da, am jucat prima sesiune de I AM VLAD!!!

Dupa ce ne-am ales fiecare culoarea de joc si ne-am amplasat fiecare pe harta unitatile de lupta - eroul Vlad, Arcasul si Cavalerul Valah (Carmen albastru si eu rosu), am recapitulat pe scurt obiectivele si ce avem de facut in fiecare tur de joc.

Scopul? In lupta dreapta sa ne infruntam pentru ca adevaratul Vlad sa invinga!









I AM VLAD – Prince of Wallachia se poate juca de 2 pana la maxim 4 jucatori si are 3 modalitati de castigare a jocului:
- Amplasarea a 3 Jetoane Coroana pe simbolurile desenate pe Plansa individuala, in partea din stanga sus (craniul cu coroana). Un Jeton Coroana este castigat atunci cand unitatile proprii reusesc sa ucida un erou Vlad Adversar;
- Cand jocul devine Deathmatch, ultimul erou Vlad ramas in viata castigand jocul;
- Amplasarea eroului Vlad in centrul cetatii si mentinerea acestuia timp de opt ture de joc consecutive pe unul din cele 4 patrate portocalii.

Fiecare erou Vlad are 2 vieti, noi fiind doar 2 jucatori, nu puteam termina jocul folosind prima modalitate, aceea de a castiga 3 Jetoane Coroana, ramanand valide doar ultimele 2 modalitati.

Deoarece la inceputul jocului nu se primesc bani si anumite carti de Atac Magic, Acatiste, Token-uri de Viata sau Impale sunt cumparate in anumite conditii cu Galbeni, actiunile de inceput intreprinse de noi au fost atacuri impotriva Unitatilor Neutre in speranta ca o sa invingem Varcolacii si o sa luam cate 3 galbeni sau Garzile Cetatii pentru 1 galben.

Pentru ca ne-am asezat pe laturile opuse ale hartii de joc si in colturi diferite, inceputul jocului nu a adus interactiune intre noi.

Oitza Neagra, fiind mai dusa la biserica decat mine, a fost prima care a cumparat si jucat o Carte Acatist. Norocoasa de fel, a primit 10 puncte de vindecare, tocmai bune pentru unitatile sale ranite in luptele pentru Galbenii pretiosi. Restul cartilor jucate nu au avut un impact devastator.









Pentru ca regulamentul este explicat destul de binisor, pe tot parcursul sesiunii care a durat aproape 4 ore (stiu ca pare mult, dar noi recitim mereu din regulament atunci cand avem nelamuriri sau interpretari diferite), nu au fost decat vreo 3-4 contradictii intre ce a inteles fiecare. Putine, doar ca ne-am cam intins la argumentari, trebuie neaparat sa ne lamurim cu ajutorul celor de la Real Wallachian Games (to do: de pregatit un email la care atasam probele foto). 😀

Dupa ce am cam terminat de omorat in lupta dreapta folosind cartile de atac mai toate Unitatile Neutre a inceput o urmarire precum soarecele si pisica: cumpara Avanpost, incercuieste adversarul, alerga-l pana ii trimiti unitatile in Lumea de Dincolo. Cred ca la partea cu trecerea unitatilor proprii in Lumea de Dincolo am avut cea mai lunga disputa, fiecare sustinand cu tarie si argumente propria filozofie desprinsa din randurile regulamentului.

Cand mi-am dat seama ca eroul meu Vlad poate rezista 3-4 ture in centrul cetatii, am luat si cei 2 camarazi de nadejde sa il apere si m-am postat frumusel in centrul hartii de joc. Voios nevoie mare, in mai putin de 2-3 ture eram vecin de patratele cu Unitatile insetate de sange de Valah ale Oitzei Negre. Cartile de Lupta m-au sustinut o perioada si am reusit sa o "scap" de Arcas, reusind sa-l scot definitiv de pe hartile de joc. Dar roata s-a intors, Oitza reusind sa ma lase doar cu Vlad pe harta.











Nu stiu nici acum cand am reusit sa-i omor si Cavalerul Valah (de fapt stiu, doar avem poze 🙂 ), poate ca zeita Fortuna a privit cu indurare pentru cateva clipe si spre Cartile mele de Lupta.

Ramanand fiecare doar cu eroul Vlad in centrul cetatii, ne-am duelat "barbateste", folosind Cartile de Lupta pentru noapte. Desi la inceput a reusit sa imi scada viata cu mult mai multe puncte decat am avut eu norocul sa-i scad ei si mai avand doar 6 puncte viata, ea 14 puncte, am prins curaj si am folosit ultima carte venita, una de Noapte, cu o putere de atac foarte mare: 18. Desi initial am ezitat sa o folosesc pentru ca avea doar 4 puncte de aparare, nu stiu cum se face, dar Oitza Noastra, castigatoare la mai toate jocurile jucate impreuna, a tot cautat printre cele 3 Cartile de Lupta ale lui Vlad o carte care sa blocheze partial atacul meu. In zadar, toate cele 3 carti erau de zi!!!




Neputand sa ma blocheze sau raneasca cu nimic, am invins! Eroul meu Vlad a triumfat!











Acum ca v-am povestit cum ne-am duelat noi in familie la ceas tarziu de noapte (03:00 AM) pe viata si pe moartea unitatilor, hai sa va spunem si ce prima impresie ne-a lasat I AM VLAD – Prince of Wallachia.

In primul rand, grafica si componentele te ajuta sa patrunzi foarte bine in lumea de legenda a lui Vlad Dracul. Inca o data, felicitari echipei care s-a ocupat de grafica, pe mine unul m-a cucerit inca de la inceput!

Chiar daca am mai facut mici greseli (uitat sa ne punem Jeton Coroana la prima moarte a eroului Vlad pentru un bonus de + 2 la atac, mici nelamuriri legate de cum se intra in Lumea de Dincolo, mici dubii legate de cele 2 faze ale turului unui jucator), I AM VLAD nu este extrem de greu de invatat. Daca ati mai jucat jocuri ceva mai serioase (cu regulamente mai mari de 2-3 pagini), o sa va descurcati de minune si aici. Regulamentul este bine structurat, abunda in exemple, iar ilustratiile sunt sugestive. Doar cateva pasaje sunt mai interpretabile, cel putin din punctul nostru de vedere.

Actiunea din joc este antrenanta, vei avea mereu cate ceva de facut, destul de multe optiuni. In 2 jucatori ni s-a parut un pic monoton din punct de vedere al interactivitatii dintre jucatori. Te cam fugaresti pe harta de joc si doar spre sfarsit ajungi "sa dai sa julesti" Unitatile Adversarului. Oricum, chiar din regulamentul original ni se spune faptul ca I AM VLAD – Prince of Wallachia se joaca cel mai bine in numar maxim de jucatori: 4. Chiar daca am jucat o singur sesiune, cred ca si in 3 jucatori se joaca foarte bine. Posibil ca in 4 jucatori sa se realizeze unele aliante de moment, dar sa apara si tradari crancene. Din acest considerent, nu as recomanda ca jucatorii sa fie cupluri care se protejeaza unul pe celalt si pun la suflet fiecare atac cu urmari mai serioase.









Pe tot parcursul jocului, mutarea unitatilor, alternanta Zi - Noapte, folosirea Cartilor de Lupta specifice perioadei afisata in Cadranul Timpului, intrare in cetate ca urmare a unei lupte, duelul cu Varcolacii, folosirea pentru atac a Cartilor de Lupta, ne-au dat o senzatie de Mage Knight: Board Game al lui Vlaada Chvátil, un joc foarte bine primit la randul sau. Repet, o senzatie, jocurile sunt total diferite, poate unele mecanici asemanatoare. Oricum, nu o sa gasiti in Mage Knight Carti de Acatiste, birul platit pentru a nu fi atacat, pe Vlad Dracul sau pe Cavalerul Valah. Acolo ai un erou...si cam atat.

In concluzie, daca sunteti pasionati de board games, I AM VLAD – Prince of Wallachia trebuie sa-si faca loc la voi in colectie. Este un joc ce impresioneaza inca de la inceput. Daca mai si vreti sa va duelati pe viata si pe moarte cu prietenii intr-o atmosfera presarata cu legende romanesti, pot spune ca I AM VLAD – Prince of Wallachia este jocul ideal.

Eu unul, de abia astept o sesiune in 4 jucatori, sa ma bucur de tot potentialul de lupta. Se pare ca asteptarea nu o sa fie lunga, deja am planificat peste 2 zile o sesiune cu inca 2 jucatori interesati de joc.

Ma duc sa-mi ascut sabiile! 😀