Articol scris de Andrei Popescu – Concurs Lex Hobby Store & BGB



Cea mai recenta achizitie este jocul World Without End, bazat pe cartea omonima a lui Ken Follett. Jocul este de tip medieval, economic si dispune de un design extrem de atragator si detailat creat de celebrul designer de boardgames Michael Menzel.

Jocul se desfasoara de-a lungul a 4 capitole care la randul lor presupun 6 runde (primele doua capitole) sau cate 5 runde (ultimele doua capitole). Fiecare runda este alcatuita din 5 etape si anume jucarea cartii de runda (Event Card), orientarea Event Card-ului pe harta, luarea de resurse corespunzatoare sagetilor de pe Event Card, apoi luarea bonus indicat de sageata de pe Event Card si jucarea unei carti de  actiune.

 

Cartile de actiune iti permit sa iei resurse si sa le vinzi apoi pentru aur, sa iei puncte de loialitata fata de rege, sa iei cunostinte medicale, puncte de piosenie, sa ajuti la constructia diverselor cladiri, etc. Punctele de victorie se pot castiga in numeroase feluri (de exemplu prin crearea de cladiri sau prin ingrijirea celor bolnavi).

La finalul fiecarui capitol se platesc Mandatory Duties.



Fiecare jucator plateste 2 grane, 2 puncte de piosenie si aur in functie de cat dai la zarul de taxe.

Jocul se joaca in 2-4 jucatori. Astazi jucam doar 2 jucatori EU (albastru) si EA (rosu).





In Primul Capitol, la primul joc, se joaca doar cu 6 carti de actiune, din al doilea se joaca cu toate 12 dar tot 6 carti de actiune poti folosi.

Rosu a luat First player marker. A inceput jocul prin intoarcerea unui Event Card din capitolul 1, rosu a beneficiat de 1 VP si albastru de 1 gold. Markerul de Favoare nu s-a mutat pentru ca sageata rosie de pe Event Card indica 0.

Primul Capitol din cele patru a fost un fel de incalzire, ne-am concentrat mai mult sa luam cele necesare pentru finalul capitolului acolo unde trebuie sa platesti Mandatory Duties.



Fiecare a reusit sa puna cate doua resurse (piatra) plus resursa care se pune la sfarsitul fiecarui capitol pe cladirile aflate in constructie si astfel s-a terminat constructia Podului.

Al Doilea Capitol incepe si am ramas fara aur. Ea avea doua monede si si-a pus o casa pentru a castiga intr-o tura urmatoare bonusul respectiv. Eu doar pe la final am reusit sa adun 4 aur, am vandut wool si am indreptat sageata de la Event Card spre mine luand aur, iar rosu nu a apucat sa-si ia gold si a trebuit sa renunte la punctul de loialitate ca sa scape de una din penitente.



La finalul Capitolului 2 a trebuit sa punem Markerele de Boala pe board pentru urmatoarea runda.



Acum e acum.

In Capitolul 3 ea a reusit sa duca la bun sfarsit constructia Catedralei Saint Mark si sa obtina si bonusul de la cladire adica un grau si un VP. Eu, ramas fara aur, am cautat sa adun aur prin vanzarea de Cloth pentru a plati la final taxele si speram la mai bine in ultima runda.

La finalul Capitolului 3, ea nu a reusit sa plateasca banii de taxe necesari pentru ca a dat cu zarul de taxe 5 adica maxim. A pierdut cate un punct de victorie pentru fiecare ban neplatit la rege. Penalitatea era pentru runda urmatoare cand trebuia sa apara in fata Curtii Regelui (adica sa nu foloseasca cartea de actiune in prima runda din Capitolul urmator).



In Capitolul 4, am incercat sa adun multe puncte de victorie pentru ca ea avea un avans destul de mare. Nu am reusit. Ea a mai vindecat niste case cu bolnavi si a mai luat puncte (3VP pentru fiecare casa vindecata). Si cam asta a pus capat jocului. Oricum uneori a fost greu sa-mi fac o strategie pentru ca trebuia sa ma asigur de fiecare data ca nu ramaneam fara plata de la finalul capitolului. Din pacate nu-mi ramaneau prea multe de facut.



Cam asta a fost jocul de vineri pentru concurs. Frumos desenat, componente multe si de calitate si un regulament deloc complicat. Placut pentru o dupa-amiaza in doi.