Love Letter face parte dintr-o serie de jocuri a orasului Tempest in care se urmareste un fir narativ al unei povesti! Lansat in 2012, designul este facut de Seiji Kanai! In fiecare joc din aceasta serie veti intalni personaje, locuri comune, dar care isi vor schimba caracterul, atitudinea in functie de situatiile in care se gasesc! Oamenii noi vor intra pe scena, altii ar putea fi ucisi. Nu stii niciodata ce ar putea aduce jocul urmator.

Din aceasta serie fac parte: Canalis, Love Letter, Courtier, Dominare si Mercante! Fiecare joc aduce ceva nou, o continuare a precedentului!

Cu ce ne confruntam in Love Letter?! Dupa arestarea Reginei (Courtier), toti petitorii din orasul Tempest incerca sa ii aline inima franta Printesei Annette, incercand sa o cucereasca! Din nefericire pentru ei, Domnisoara ca sa faca pe inabordabila, doar asa mai poate o femeie sa fie interesanta, se inchide in castel! Aici intervine o problema! Cum ajungi la inima unei Domnite care este izolata de lume si cu inima franta?! Raspunsul deja l-am gasit de nenumarate ori! Notati-va! Prin intermediul persoanelor apropiate de ea, din interiorul castelului!

Am dat gata si introducerea! Hai sa trecem la:

Calitatea Componentelor

In Love Letter avem 16 carti de caracter, 4 carti de referinta si 13 token-uri de afectiune!

Te poti gandi, dupa introducerea pompoasa, ca avem de-a face cu un joc complex, in care componentele sa fie dintre cele mai neobisnuite! Pana acum ai spune o prima dezamagire, dar inca nu inchideti fereastra browser-ului si hai sa vedem:

Gameplay-ul

Ideea jocului deja o stim, hai sa intram direct in problema!

Pachetul de carti e impartit in felul urmator:
– 1 Princess;
– 1 Countess;
– 1 King;
– 2 Prince;
– 2 Handmaid;
– 2 Baron;
– 2 Priest;
– 5 Guard.

Printesa: daca joci sau, mai bine spus, esti nevoit sa joci aceasta carte, esti scos afara din runda respective.

Countess: daca ai aceasta carte si regele sau printul, aceasta carte trebuie jucata

King: poti face schimb de carti cu oricare dintre jucatori

Prince: un jucator (poti fi chiar tu) renunta la cartea care o are in mana si ia o alta din pachet

Handmaid: te protejeaza de orice carte, pana cand iti vine randul

Baron: compari cartea pe care o ai in mana cu a altuia, cel care are cartea cu numarul mai mic in stanga sus iese din runda respective

Priest: te poti uita la cartea unui adversary

Guard: poti ghici cartea unui adversar, pe care acesta o are in mana; daca se intampla asta, acesta iese din runda repectiva, atat doar ca acea carte nu are voie sa fie tot Guard

Hai sa jucam jucam o partida in doi jucatori! Luam cele 16 carti de caracter, le amestecam, prima carte din pachet o luam si o punem de o parte, lasand-o cu fata in jos! Pana aici totul se petrece la fel ca si atunci cand jucam in 3 sau 4 jucatori! Singura diferenta in 2 este ca din pachet se mai trag apoi 3 carti care se pun cu fata in sus pentru ca ambii jucatori sa le poata vedea! Aceste carti nu intra in joc pe parcursul partidei, sunt scoase pentru a usura gameplay-ul, pentru a da mai multe indicii celor doi jucatori!

Incepe jocul! Fiecare primeste o carte, iar cand ii vine randul va trage o noua carte si va juca una dintre cele doua! Acest principiu se repeta pe tot parcursul jocului, pana cand jucatorii sunt eliminati si ramane doar unul sau se termina pachetul de carti si jucatorii atunci compara cartea care le-a mai ramas in mana! Cartea care are valoarea cea mai mare (stanga sus) il aduce pe amorez un pas mai aproape de inima Printesei!

Gand Final

Am sa incep prin a recomanda sa jucati acest joc in patru sau trei jucatori! In doi, partidele sunt mult prea scurte, care fac din el un joc de aruncat pe fereastra! Am jucat in doi si dupa 10 secunde se termina o runda! In 5 minute terminasem deja un joc! Ramasesem perplex! Asta e Love Letter, un joc de 5 minute?! Jucat in mai multi, boardgame-ul devine mai interesant si ideea aruncatului pe fereastra se diminueaza considerabil, chiar uitand de ce as face vreodata asa ceva cu un joc atat de frumos in simplitatea lui! Va recomand acest joc cu toate considerentele mele!

Pana la urmatoarea partida de Lover Letter, toate cele bune!

Articol scris de Radu B. Sursa foto: arhiva personala