Din seria jocurilor de buzunar, cei de la Peak Toys au adus pe piata romaneasca un produs dedicat jocurilor cu zaruri. Aceste jocuri se bazeaza in principal pe noroc si pot fi jucate de adulti impreuna cu copii, cei mici avand aceleasi sanse ca cei mari. Toate drepturile pentru regulamentele de mai jos apartin Dino Toys .

SWING

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar

Regula jocului:
Fiecare jucator arunca de 7 ori unul dupa altul. Punctele din prima si a doua aruncare sunt adunate, punctele din a treiea aruncare vor fi deduse(scazute), punctele din a patra aruncare adunate, iar din al cincilea deduse, din al saselea adunate, si din al saptelea deduse din totalul de puncte. Cel care are cele mai multe puncte in total, castiga.

 

INSEAMNA TREI

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar



Regula jocului:
Jocul este jucat de un numar arbitrar de ture. Cel care arunca 3, este eliminat din joc. Jucatorul care va avea cele mai multe puncte la sfarsitul jocului, este castigatorul.

 

SAISPREZECE

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar, chibrituri sau alte semne

Regula jocului:
La inceputul jocului jucatorii trebuie sa pregateasca de doua ori mai multe chibrituri decât numarul de jucatori plus unu. De exemplu, cu 4 jucatori, se pregatesc 9 chibrituri, care sunt asezate la mijlocul mesei. In fiecare tura scopul este de a ajunge cat mai aproape de numarul 16. Cea mai buna suma de puncte este 15. Primele doua aruncari sunt fara risc, deoarece totalul celor doua aruncari nu poate depasi 12. Dupa aceste prime aruncari jucatorul poate decide daca doreste sa mai arunce, sau nu. Daca decide sa arunce din nou, trebuie sa arunce de doua ori. Aceasta regula se aplica pentru orice urmatoare aruncare.
Atentie! Daca un jucator a aruncat mai mult de 15, el este automat eliminat din joc. Daca a aruncat mai putin de 16, atunci acest total este notat si urmeaza jucatorul urmator. Daca niciun jucator nu a fost eliminat din joc, castiga jucatorul care are cele mai multe puncte (dar mai putine decât 16). Daca jucatorii au acelasi numar de puncte, pierde cel care a obtinut aceste puncte pima data. Jucatorul care a pierdut intr-un fel sau altul, primeste un chibrit si incepe tura urmatoare.
Dupa ce toate chibriturile au fost impartite, numai jucatorii care au obtinut chibrituri continua jocul. Cel care pierde o tura, primeste un chibrit de la cel care a castigat jocul. Jucatorul care obtine toate chibriturile, pierde jocul.

 

COADA CALULUI

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar, chibrituri sau coala de hartie si pix

 coada_calului

Regulile jocului:
Fiecare jucator va aseaza in fata sa, sau va desena o coada de cal (poza de mai sus). Prima linie din coada respectiva este realizata din 6 chibrituri, a doua din 5, al treia din 4 s.a.m.d. Jucatorii arunca unul dupa celalalt. Un jucator intotdeauna trebuie sa elimine chibrituri din coada calului din rândul al carui numar este egal cu numarul aruncat. Cel care reuseste sa-si consume chibriturile din coada sa mai repede, castiga.

 

JOC DE 6

Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar

Regulile jocului:
Unul dintre jucatori deseneaza o tabla cu 6 rânduri pentru numere de la 1 la 6 si cu numarul de coloane egale cu numarul total de jucatori. Jucatorii dau cu zarul unul dupa altul. Dupa ce fiecare jucator a aruncat cu zarul, conducatorul jocului introduce numarul aruncat de fiecare in parte in tabelul desenat, dar jucatorul poate decide in care din rânduri. Numarul punctelor aruncate vor fi inmultite cu numarul rândului si rezultatul va fi introdus in tabel. Daca cineva arunca 6 si acesta este inscrisa in rândul 6, acesta va insemna 36 de puncte inscrise, dar daca acesta va fi trecut in rândul 1, acesta va insuma numai 6 puncte. Fiecare rand poate fi utilizat o singura data. Dupa cele 6 ture, punctele sunt adunate, si castiga cel care a realizat mai multe puncte.

 

PORTAVION
Numar de jucatori: nelimitat
Echipament: 1 zar, chibrituri sau coala de hartie si pix

portavion

Regulile jocului:
In primul rand se deseneaza un portavion mare (vezi imaginea) care va fi impartit in 5 sectii. Nacela portavionului va fi a saselea. Acesta este spatiul de incarcare. Dupa acesta fiecare jucator primeste cate 6 chibrituri. Jucatorii arunca cu zarul unul dupa celalalt. Jucatorul care a aruncat de la 1 la 5, va aseza un chibrit in sectia potrivita a portavionului. Daca in sectia respectiva exista deja un chibrit, el va obtine acesta si nu trebuie sa aseze alt chibrit. Jucatorul care arunca 6 trebuie sa aseze un chibrit din rezerva sa, deoarece nacela poate sa contina un numar nelimitat de chibrituri.
Jucatorul care nu mai are chibrituri este eliminate din joc. Jucatorul care ramane ultimul in joc, castiga. El obtine toate chibriturile din nacela.